Las Vegas dinsdag 4 juli 2017 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Las Vegas dinsdag 4 juli 2017 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Las Vegas dinsdag 4 juli 2017

Door: Roeland

04 Juli 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn wat te laat naar bed gegaan, en worden we om 9:00 uur wakker. Las Vegas heeft geen klokken en wekkers hè. We doen rustig aan en ontbijten in ons hotel. Dan gaat de race weer verder. Eerst wandelen we naar de piramide van Cheops en met het metrolijntje weer terug. Uiteraard maken we foto's bij het beroemde Las Vegas logo. Dan met de auto naar de Stratosphere tower, een toren van een duizelingwekkende 350 meter hoog, 871 feet voor de kenners. Er is een uitzichtpunt op de 108e etage waar je ook nog naar buiten kan. Het is kraak helder, dus de foto's van down town Las Vegas worden mooi. Dan naar Fremontstreet waar Jasper zijn eerste goudklomp ziet, die van de Golden Nugget. Ook deze straat wandelen we even door, het is tenslotte het oude centrum van Las Vegas. Terug naar de Strip voor het automuseum. Alle auto's zijn te koop, zelfs een bijna nieuwe Mustang uit 1967. Tja, we hebben nog niet gegokt, en zeker niet gewonnen, dus we laten hem staan. Dan nog even naar de Venetian voor een ijsje en wat foto's. Na het kopen van sokken en het tanken voor Euro 0,61 per liter keren we terug naa het hotel. Effe opfrissen en dan met de auto naar het beroemde buffet bij de Mirage. Daar eten we van alles wat mogelijk is, dus wat veel. En ja, bier is dan inbegrepen, en daar hebben we een mouw aangepast. Na afloop nog een rondje gewandeld en met de kap open over de Strip terug naar het hotel. Jasper doet dan nog even de achtbaan op het dak van het hotel in het donker. Al met al een rustig dagje, morgen gaan we deze kunstmatige wereld verruilen voor Route66 en de Grand Canyon.