Vrijdag 7 juli 2017 - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Vrijdag 7 juli 2017 - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7 juli 2017

Door: Roeland

07 Juli 2017 | Verenigde Staten, Gallup

Vanmorgen eten we pancakes uit een machine, en het werkt! Je drukt op een knopje en de machine produceert er eentje. Eerst doen we een rondje Holbrook. Er staan hier veel Route66 motels waarvan de Wigwan hotel het beroemdste is. Daarna rijden we over binnenwegen naar Petrified Forest National Park. Door het park heen loopt een weg met allemaal uitzichtpunten of korte wandelroutes. Er ligt niet een petrified boom, maar hele bossen. Het is warm, we rijden met de kap dicht. Maar het is er erg mooi dus stappen we steeds weer uit voor foto's en wandelingen. Jasper is weer gelukkig vandaag om dat blijkt dat er na een Roda ook een Bos naar hem genoemd is, Jasper Forrest. Helaas zijn de bomen al een paar miljoen jaar geleden verdwenen en nu petrified. Na het kruizen van de highway 40 gaat het park over in Painted Dessert. Een erg fraai landschap met heel veel kleuren. Ook hier een kleine wandeling natuurlijk. Route66 kruist maar op een plaats in de USA een National Park, en dat moet natuurlijk weer even gezegd worden. Een oude auto staat op de plaats waar vroeger de Route66 lag ten tijde van een karrenspoor. Het landschap is volledig hersteld, want daar zie je niets meer van. We rijden New Mexico is en de klok gaat een uur vooruit. We logeren in het beroemde EL Rango hotel in Gallup, daar logeerden voor ons vele beroemde filmsterren waaronder Ronald Reagan. We scoren bier bij een liquor store en drinken dat op op ons terras bij de kamer. Eten doen we in het hotel, iemand neemt dan een steak. En vermeldenswaardig, er was weer een flinke bui hier in Nieuw Mexico! Temperatuur bleef vandaag rond de 36 graden. Morgen naar Santa Fee.

• 08 Juli 2017 - 09:57

Aukje:

Wat prachtig daar! We moeten ook maar weer eens een reisje naar Amerika plannen

• 08 Juli 2017 - 10:00

Aukje:

Tekst van het vorige bericht is weggevallen... Cool, Jasper, je eigen forest! En Roeland, nog steeds niet genoeg steaks gegeten?