Dinsdag 11 juli 2017 - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 juli 2017 - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 juli 2017

Door: Roeland

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Amarillo

We zijn in Sante Fe nog niet klaar, dus gaan we na ontbijt en na een bezoek aan de Starbugs nog even naar het noorden. We rijden een rondje langs diverse pueblo's die nog steeds bewoond worden. De eerste is erg rommelig, de tweede heel mooi en eentje vraagt toegangsgeld en geld voor het maken van foto's. We rijden ook even door naar de Puye Cliff dwellings, rotswoningen, dit maal uitgehakt in zachte rotsen. Daarna rijden we richting Santa Rosa om de Route66 weer op te pakken. Natuurlijk niet zonder nog even een tweede Las Vegas bekeken te hebben. Santa Rosa is een lang gerekt dorp met vele Route66 historie in de vorm van restaurants, tankstations en motels. We zoeken iets met een zwembad, maar vinden alleen exemplaren zonder water. Dus kiezen we een iets moderner motel, mogelijk even slecht als de oude Route66 motels. Gelukkig verkopen ze bier bij het tankstation, zodat we voor de hotelkamer dat kunnen opdrinken. Bier in supermarkten kennen ze hier niet. We rijden nog even door Santa Rosa voor wat foto's en bezoeken de grootste attractie, een Blue Hole, een diepe bron waarin de locale bevolking zwemt. Eten doen we bij een Amerikaanse Mexicaan. Voor weinig heel veel eten. Valt erg op trouwens dat veel mensen in een box het overgebleven eten meenemen. Vergeten te vertellen dat de temperatuur nog steeds boven de 30 graden ligt, rond zes uur was het hier 33 graden. Morgen naar Amarillo. Hotel met zwembad, daar zijn we aan toe. Ondertussen hebben we er al 2.000 mijl opzitten, meer dan 50 uur in de auto gezeten en naderen we het midden van Route66. Gaat lekker dus!,