Vrijdag 14 juli 2017 - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 juli 2017 - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 juli 2017

Door: Roeland

14 Juli 2017 | Verenigde Staten, Oklahoma City

Vandaag een slechte en goede dag. Om met het eerste te beginnen, we hebben een ongelukje gehad, maar beter om niet in dit algemene verslag te vermelden. Aan onze zijde alleen materiele schade. We beginnen de dag met ontbijt in ons hotel. Tussen Amarillo en Oklahoma zitten geen Starbucks, dus houden we het bij waterige koffie. Vanaf het eerste moment volgen we bijna alle delen van Route66. De eerste dorpen die we passeren zijn bijna geheel verlaten. De oude Route66 is zeer zichtbaar aanwezig. We maken foto's van de oude windmolens, een oud huis van een verzamelaar van borden en dingen, graansilo's, spoorwegovergangen en dergelijke. We maken een detour naar een Range met de mooie naam Flying Range. Helaas was daar niets te doen, maar wel weer mooie gebouwtjes. We passeren een van de vele Route66 museums en lopen daar een rondje omheen. Ze hebben een aantal oude gebouwen daar naar teruggebracht en noemen het een reis door de tijd. Een oud fort, zo rond 1880 gebouwd bestaat nog steeds in de vorm van een aantal huizen van officieren. Uiteindelijk belanden we een paar kilometer buiten het centrum van Oklahoma in een hotel met zwembad en wasmachine. Aan dat laatste zijn we toe, dus doen we de was tijdens het zwemmen. Die was mislukt deels, want de droger krijgt het niet helemaal droog op de stand delicate. De hotelkamer is dus nu behangen met kleding. Dat kan ook, want we hebben dubbel openslaande deuren naar de badkamer. Dat geeft de omvang aan. Dan gaan we het centrum in om te eten. Dat doen we aan het kanaal dat door de stad loopt, lijkt op de oude gracht van Utrecht. Als we na het eten verder lopen komen we het Dodgers Oklahoma stadion tegen waarin de Dodgers op dat moment een wedstrijd spelen tegen New Orleans. We kopen een kaartje en we zien de wedstrijd vanaf de vierde tot en met de achtste inning. Een leuk sfeertje wat wordt afgesloten met vuurwerk. En ja, we drinken Bud Light bier, want dat kan gewoon. Morgen verder de stad bekijken en mogelijk door naar Tulsa.

• 15 Juli 2017 - 09:24

Bas:

Oei dat klinkt niet echt lekker, aan jullie kant alleen materiele schade.
    Had de andere partij minder geluk? Maar gelukkig lees ik kunnen jullie verder.
    Rij voorzichtig.