Dinsdag 18juli 2017 - Reisverslag uit Jerseyville, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Dinsdag 18juli 2017 - Reisverslag uit Jerseyville, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18juli 2017

Door: Roeland

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, Jerseyville

We hebben goed geslapen in ons bizarre hotel. We slaan het ontbijt hier wel over. Voor 9:00 uur zitten we in de auto. We gaan naar de overkant van de rivier om Saint Louis in de ochtendzon te bekijken. Dat is een ritje van slechts 9 minuten via de brug over de Mississippi. Het uitzichtpunt ligt in een andere staat, Illinois. Het is een nieuw uitzichtpunt, maar ligt naast een corn opslagpunt en in een stadsdeel dat netjes gezegd een betere staat heeft gekend. Er is niemand en het uitzicht is fenomenaal. Als we over de railing hangen zien we een aanwijzing dat er webcam is. Jasper apped met Nederland en al snel kunnen zij ons live zien. We krijgen een foto van het beeld doorgestuurd via WhatsApp. Leuk hoor. Dan over die ene mooie brug weer de stad in. We parkeren down town en eten in een leuk restaurantje. Een stevig ontbijt, dat dan wel weer. Daarna maken we een lange wandeling door een zeer warme stad. Mooie gebouwen maar ook veel open gaten. Op tijd melden we ons bij de Arch die we ingaan naar de top. Dat start met een security proces, en wachten. Uiteindelijk nemen we plaats in een treintje/lift waar vijf man in kan. Heel erg klein, rechtop zitten is niet mogelijk. In 4 minuten leggen we de reis naar boven af. Boven is een zeer beperkte ruimte met heel kleine raampjes waardoor je kan kijken en foto's maken. Erg grappig allemaal. We blijven niet te lang en nemen de trein aan de andere kant weer terug. Het is voor een stad als Saint Louis wel een top attractie. De volgende stap is het eten van frozen custard bij Ted Drewes, al sinds 1930 dus van de Route66 tijd. En daarna een meevaller, we gaan naar de brouwerij van Anheuser Busch of wel Budweiser. Toevallig kwamen we dat tegen. Een korte tour met proeven natuurlijk. Dan gaan we de stat uit op op de Mississippi te racen met een Jetski. Met 85 kilometer per uur racen we over het vlakke water van die enorme rivier. De GoPro staat aan voor film en foto's. We crossen langs vrachtschepen met duwbakken die heel langzaam varen. We worden nauwelijks nat, een erg leuke ervaring, ga ik nog eens doen. Dan rijden we door naar een klein dorpje met de naam Jerseyville. Hier hebben ze nog nooit buitenlanders gezien blijkt zowel in het hotel als in het restaurant. We eten weer goed vandaag en na al dat bier slapen we ook wel denk ik. Morgen? Geen idee, dat weet alleen de navigator. We komen in de buurt van Chicago, maar maken eerst ergens een tussenstop.

• 19 Juli 2017 - 15:33

Aukje:

Ja, ja, ik heb jullie even live mogen aanschouwen op de webcam, erg leuk! Ik heb wat foto's van de jetski-ervaring op een ander medium voorbij zien komen van Jasper. Zien we Roeland ook nog in actie?
    Het route66-avontuur nadert zijn einde... nog even een paar dagen heerlijk genieten dan maar! Groetjes uit een eveneens hot Uitgeest (voor even dan, morgen wordt het weer cool).