Woensdag 19 juli 2017 - Reisverslag uit Pontiac, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Woensdag 19 juli 2017 - Reisverslag uit Pontiac, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 juli 2017

Door: Roeland

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Pontiac

Vanmorgen wel ontbijt in het hotel, maar geen Starbucks, die is er niet. We rijden weer Route66 die toch wel mooie dorpjes laat zien. In een van de dorpjes drinken we koffie in een koffietentje, die hebben ze hier wel. Soms even over hoofdwegen, soms over de oude of nog oudere Route66. Het staat allemaal redelijk aangegeven. We stoppen bij een wapenhandel in Auber. We gaan schieten vanmorgen met revolver en pistool. Even wat handtekeningen onder disclamers en we krijgen twee wapens mee en munitie om achter in de buitenlucht te gaan schieten op een kaart met roos. Zo gemakkelijk gaat dat hier in de USA. We starten met een Ruger.38 special revolver. Handig voor de beginneling in ons team. Na 50 schoten stappen we over op de Glock .40 pistool. Ook daar doen we 50 schoten mee. De Glock is weer even een zwaarder wapen. We ruilen dan de hele handel om voor de Dessert Eagle .45. Die geeft aardige klappen en terugslag. Niet voor beginners, maar in de USA natuurlijk wel natuurlijk. Het is warm, munitie op en we brengen het spul weer terug. In de wapenhandel staan we nog even na te praten met een aantal lokalen waaronder een farmer. Het moment om te vragen wat er op de velden staat, we herkennen het niet. Het is de sojaboon die hier ruimschoots gekweekt wordt. Dan weer verder. We lunchen bij Chipotle en gaan dan even in een mall onderweg shoppen. Broeken en t-shirts zijn de oogst. Dan gaat het tempo er weer even in bezoeken we in Springfield de old state capitol waar Abraham Lincoln heeft gewerkt, de latere president van Amerika. Daarna rijden we naar zijn huis dat nu in een museum achtige buurt ligt met huizen uit dezelfde tijd. Het is een National Park dus we mogen er gratis in en worden door rangers rondgeleid. Veel orgine spullen staan nog in dat huis wat verder gerestaureerd is. Lincoln werd trouwens tijdens zijn tweede termijn vermoord. Dan rijden we een stukje snelweg en besluiten in een. Klein stadje te overnachten: Pontiac. Het is niet groot, maar het Italiaans/Amerikaans restaurant zit vol en de enorme Wallmart is 7*24 open. Gelukkig vinden we daar nieuwe sokken en een nieuwe riem. Morgen gaan we echt naar Chicago met nog erg veel te doen op de route er naar toe!