Donderdag 20 juli 2017 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Donderdag 20 juli 2017 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Donderdag 20 juli 2017

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, Chicago

Gisteren en vandaag slecht internet, foto's uploaden is slecht mogelijk. Vanmorgen een nieuwe ervaring, we worden wakker en de zon schijnt niet. Erger nog, het regent. We doen iets rustiger aan en stappen rond 10:00 uur in de auto. Gelukkig is het dan droog en kan de kap open, die 28 graden hebben we dan al. Eerst kijken we naar twee hangbruggen in Pontiac, de plaats waar we geslapen hebben. Dan pikken we het automuseum even mee, vol met Pontiac's natuurlijk en dan door op Route66. Hier en daar een tankstation, maar duidelijk is dat we Chicago naderen. Het wordt drukker. Ergens halverwege pikken we een Starbucks mee, maar dat is dan al in een drukke voorstad. Op de laatste snelwegkilometers hebben we eerst file voor we het overvolle Chicago inrijden. En druk is het. We vinden een parkeergarage waar de auto met een lift ergens in het gebouw wordt neergezet. Het moment voor lunch breekt aan, en dat wordt de Cheese Cake Factory. We eten een enorme salade en gaan dan het beroemde Hancock gebouw binnen en bezoeken het uitzichtpunt op 312 meter. Voor de vierde keer deze reis staan we hoog, eerst Las Vegas, Albequerque, Saint Louis en nu hier in Chicago. Er is niet veel zon, maar het zicht is goed. Duidelijk heeft Chicago een grote binnenstad met veel wolkenkrabbers en een mooie kustlijn van lake Michigan. Dan gaan we naar ons hotel, slechts enkele kilometers verderop. Een verkeersinfarct houdt ons echter op, chaos hier en overal politie, brandweer en ziekenauto's naast ongelofelijk veel bussen en taxi's. We logeren op de 9e verdieping van een groot hotel en kijken op het meer uit. 's Avonds lopen we eerst een rondje door het park voor de deur waar muziekoptredens zijn, waterspeelplaatsen voor kinderen en een chromen object, zie foto. We eten in een Engelse pub voor de verandering. Morgen een dagje Chicago en op naar ons laatste hotel deze reis.