Vrijdag 30 juni 2017 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 juni 2017 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 juni 2017

Door: Roeland

01 Juli 2017 | Nederland, Nederland

Vanmorgen waren we vroeg op, 6:00 uur, dan heb je wat aan je dag hè! Het hotel had nog geen ontbijt, dus door naar Beverlyhills waar we eten in een leuk tentje. Het doel vandaag is Universal Studio's, maar we zijn net even te vroeg. We rijden dus door Beverlyhills een omweggetje en staan om 9:00 uur aan de poort van het Studio-complex. En daar is alles heel groot, dus parkeergarages, een winkelstraat naar de entree, heel veel beveiligingspoortjes en helaas nog geen zon, beetje bewolkt.

We doen eerst de studiotour die met een treintje door de diverse sets heenloopt. Zo een tochtje duurt een uur. Daarna, de zon is ondertussen doorgebroken, naar WaterWorld. Een enorme show met water, boten, vuur en schieten! Erg leuk om te zien en zeer Amerikaans van opzet. Bezoekers in de splash zones worden zelfs voor de show begint met emmers water overgoten. En lachen en klappen allemaal.

Soms zijn het shows, soms zijn het achtbanen en soms is het illusie, alle attracties bewegen, spuwen water, hebben mistkannonen enzovoort. We vermaken ons er gewoon de hele dag prima. Wattijden lijken soms lang, maar zijn in de praktijk korter. Nooit meer dan 30 minuten maken we vandaag mee.

Aan het einde van de dag vertrekken we en rijden naar het Griffit Observatorium. Deze attractie, een waanzinnig uitzicht over Los Angeles mislukt. Het is zo druk dat er geen parkeerplaats te vinden is.

Dan terug naar Hollywood waar we lopen over alle sterren. Natuurlijk kijken we even bij TCL Chinese Theater wat ook aan Hollywood boulevard ligt.

In het hotel douchen we ons en gaan dan eten bij Fago de Chou, een Brassiliaans steakehouse. Het saladebuffet regel je zelf, en ze lopen met allerlei vleessoorten langs je tafel en snijden daar terplekke een stukje voor je vanaf. Erg lekker, maar al snel ook te veel.

Voor vandaag is het hiermee klaar, op naar morgen! We worden dan, afhankelijk van het weer heel sportief.

• 01 Juli 2017 - 11:04

Mapa:

Spektakel al om daar zal best leuk zijn geweest. Nog geen foto's gezien van Hollywood maar zal misschien nog komen. Wij reizen gewoon met jullie in kielzog mee.

• 01 Juli 2017 - 14:13

Aukje:

Live life to the max! Dat is wel op jullie van toepassing. Net aangekomen en gelijk van alles gezien en gedaan. Universal studios is gaaf! We gaan jullie volgen en ik ben benieuwd naar de volgende belevenissen!