Maandag 3 juli 2017 - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Maandag 3 juli 2017 - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Maandag 3 juli 2017

Door: Roeland

03 Juli 2017 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

(Het valt om dat aan het einde van verslagen regels wegvallen, nog geen idee waarom, type nu alles achter elkaar). Maandag start lekker vroeg, zo rond 6:30 uur staan we op om naar de opkomende zon bij de duinen van Stove Pipe Wells te kijken. Het is pas 36 graden, lekker weer. Het is slechts 2 mijl rijden en er zijn daar al enkele toeristen. Direct u's duidelijk waar we heen gaan, de hoogste duin, toch wel een dikke kilometer het zand in. De uitzichten zijn mooi, en we komen niemand meer tegen. Op de randen van de duinen veroorzaakt het lopen lawines van zand. De hoogste duin gaan we niet op, een lawine daar is niet handig. Terug in het motel is het douchen en ontbijten en inpakken. We rijden Death Valley uit via Rhyolite, een echte ghost town. Dan door naar Beatty. In Beatty drinken we koffie in de lokale saloon. Jasper wordt daar direct weer uitgezet, geen 21 hè!. De stamkroeggangers zitten dan al aan het bier. Natuurlijk komt er een local binnen met een pistool in zijn holster en spreken we een Harley rijer die een mooie trike heeft. Dan wordt het even saai naar Las Vegas. Daar aangekomen kunnen we direct shoppen in een outlet. De volgende stop is ons hotel, waarvoor we gisteren al electronisch moesten inchecken en die ons in mail al ons kamernummers stuurde: 1502. We zitten op de 15e verdieping van hotel New York aan de strip. Natuurlijk stappen we het zwembad in, maar met een diepte van 4 foot is zwemmen onmogelijk. Eten doen we in een van de vele restaurants, een enorme aged steak, prima van kwaliteit maar eh, heel veel. Tja, dan de show van David Copperfield. We zitten dicht op het toneel, en het het is nog niet begonnen of we worden met 6 anderen uitgenodigd on stage. Bij onze stoelen verdwijnt iemand die tussen ons terecht komt op het toneel. Een high file van David krijgen we daarvoor. De show zelf is weer vol verdwijnende mensen, auto's die verschijnen enzovoort. Leuk hoor, maar je ziet wel dat na jaren hij het verhaal zelf al aardig kent. We sluiten af met een rondje strip en zien de beroemde fontijn van het Ballago hotel. Met 40 graden was het een lekkere dag!

• 04 Juli 2017 - 18:51

Bas:

Whow wat een prachtige fotos en ik zie dat jappie ook achter het stuur zit.
    En zo fijn dat jullie net begonnen zijn en al zo veel gezien hebben.
    Gr Bas