Woensdag 5 juli 2017 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Woensdag 5 juli 2017 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 juli 2017

Door: Roeland

05 Juli 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vandaag verlaten we Las Vegas. Helemaal klaar met de drukte hier! We gaan naar de Grand Canyon, best een stuk rijden vandaag. De eerste stop is natuurlijk de Hoover Dam. We kijken alleen van bovenaf naar de Dam, rijden er overheen en maken nog een foto. Het is hier al flink druk. Dan door richting Kingman. Hier pakken we de Route66 weer op richting Chicago. In Kingman bezoeken we de Starbucks, slaan we weer 12 liter water in en nemen iets te eten mee. Benzine kent een nieuwe lage prijs, slechts Euro 0,48!! Dan volgen er op de route een aantal echte Route66 plaatsjes. Hackberry is daar een beroemde van. Bij deze mooie fotostop kopen we Route66 bordjes. Dan door een fantastisch landschap richting Seligman. Langs de weg zitten hier en daar Stokpaardjes die niet bang voor een Mustang zijn. Rond 17:30 uur komen we aan in de Grand Canyon. We zitten in een lodge met de naam Massink, dicht bij de drie minuten van de rim. We laten onze spullen snel achter en gaan met de bus naar de mooiste uitzichtpunten. Vandaar lopen we langs de rand van de Grand Canyon weer terug, zo een 5 kilometer. En natuurlijk zien we de zon langzaam zakken en worden de kleuren erg mooi. Jasper speelt Leonardo die Caprio, hij wil op de foto als hij op rotsblokken staat die uitsteken boven de Grand Canyon. Tja. We eten in de Bright Angel lodge en zijn om 23:00 uur in onze lodge. Morgenochtend gaan we proberen de Kloof in te lopen. Als we een beetje op tijd wakker zijn. Er was geen internet, vandaar de verlate publicatie.