Donderdag 6 juli 2017 - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Donderdag 6 juli 2017 - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 juli 2017

Door: Roeland

06 Juli 2017 | Verenigde Staten, Holbrook

Gisteren tot in het donker boven de Grand Canyon gelopen, en zelfs een hert ontmoet. Vanmorgen lopen we een stukje de canyon in, de Bright Angel trail. Het aantal waarschuwingen is weer hoog. Het gaat over gezondheid, water enzovoort. En zeker niet na 10:00 uur lopen. We starten om 8:30 uur en lopen 20 minuten naar beneden. Dat gaat best rap, maar het is er steil. Mij lijkt het beter om dan om te keren. 40 minuten later zijn we dan weer boven en hebben we een heel klein stukje van de trail gezien. En ook veel hijgende mensen die de weg naar boven zwaar vonden. Douchen en eten en door. We rijden nog even langs een paar uit zichtpunten en kiezen dan koers naar Flagstaff. Dat is een Route66 stadje waar we de route weer oppakken. We stoppen bij Wallnut Canyon. Daar zijn oude woningen in de rotsen zichtbaar van de oorspronkelijke bewoners, de cliff dwellings. Gelukkig ook daar een prettige wandelroute steil naar beneden. We zien een aantal dwellings en kunnen er ook in. Grappig dat we ook nog een Colibri tegenkomen. En dan weer in de auto naar de volgende bestemming. De Meteor Crater, een meteoor die duizenden jaren geleden is ingeslagen en een krater heeft achter gelaten met een diameter van 1.200 meter. Effe klimmen voor het beste uitzicht natuurlijk. Het aantal stappen vandaag in de stappenteller is wederom sky high