Donderdag 13 juli 2017 - Reisverslag uit Shamrock, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Donderdag 13 juli 2017 - Reisverslag uit Shamrock, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 juli 2017

Door: Roeland

13 Juli 2017 | Verenigde Staten, Shamrock

Vanmorgen starten we met een Texas shaped waffle in het hotel. Dan direct door naar de Starbugs voor koffie. We besluiten eerst nog even down town Amarillo te bekijken, waar niet veel aan is. Dan door naar het Palo Duro park net onder Amarillo. Het park is mooi, groen, vochtig, warm en benauwd. Na een korte wandeling zijn we er al klaar mee. Te veel vliegende beesten en vooral voor het eerst deze reis zweet op het voorhoofd. Daar zijn we niet van. Na het park kijken we even in Canyon bij het Panhandle Museum. Daa is de historie van Texas in beeld gebracht, maar vooral aandacht voor de olie industrie. Leuk voor Jasper toch! Dan pakken we de binnenwegeb weer op richting de volgende bestemming, Oklahoma. Dat gaan we vandaag niet halen, dus maken we diverse stops in Route66 plaatsjes zoals McLean (redelijk dorp, nauwelijks meer inwoners, vervallen Route66 indruk maar hebben wel het prikkeldraad uitgevonden!). We belkijken de scheef gebouwde watertoren van Groom. We zien het antwoord op de Cadillac Raange, de Bug Farm, opgebouwd uit in de groend gegraven Volkswagen Kevers. Echter ook hier groot verval, tankstation, motel etc. zijn verlaten. Dan door naar ons overnachtingsdorp, op de grens van Texax en Oklahoma: Shamrock. Het ziet er veel beter uit dan de eerdere dorpen, maar het blijft deels verlaten, open gaten en vooral Route66 historie. Ik durf het niet aan een echt Route66 hotel te kiezen. Gelukkig is er ook een Holiday Inn Expres met zwembad en dingen, en helaas een defecte wasmachine. Dat laatste gaat problemen geven morgen