Maandag 17 juli 2017 - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu Maandag 17 juli 2017 - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van JasperRoeland-route66 - WaarBenJij.nu

Maandag 17 juli 2017

Door: Roeland

17 Juli 2017 | Verenigde Staten, Saint Louis

Vanmorgen ontbijt in ons hotel en direct de Route66 op. Een kort stukje, want daarna is er even niets meer, dan nemen we de snelweg. De juiste afslag mis ik omdat de afslagen niet op volgorde genummerd zijn, maar genummerd naar de mile-marker, zeg maar kilometerpaaltje. Als Jasper zegt afslag 253 en ik rijd langs 249 dan denk ik nog tijd te hebben, alleen 253 was dus de eerst volgende afslag. Het leven van een bestuurder is complex he. Omgekeerd, Starbucks aangetroffen en een foto gemaakt van de frog shaped rock. Tja. Dan via Route66 verder die ons steeds langs en door bossen stuurt. We staan stil bij een mooie brug en komen na een tijdje aan bij de Meramec caves die we gaan bezoeken. Jesse James heeft hier een tijdje verborgen gezeten met een aardige buit. Helaas werd hij gevonden en weer opgejaagd. De rondleiding duurt 70 minuten en we lopen meer dan een mile. Echt Amerikaans is het volkslied dat in een theater in de cave wordt gezongen met lichtbeelden geprojecteerd op druipsteen. Heel bijzonder. We lunchen bij de Subway en rijden dan door naar Saint Louis. We denken even te stoppen bij een outlet, maar alle winkels staan daar leeg. We hebben een van de duurdere hotels deze reis, midden in down town Saint Louis. Het is echter iets te goedkoop, dus aan de buitenkant een gribus, binnen gaat het wel. Maar, we lopen zo de binnenstad in en kijken ons ogen uit naar de Arc die meer dan 300 meter hoog is. Morgen gaan we hem bezoeken, je kan met een treintje in, ben benieuwd hoe dat werkt. We eten bij Pi, een italiaan een top pizza. Morgen hebben we meer bijzondere dingen op de planning staan. Ben ik al lang vergeten jullie te vertellen hoe warm het is. Vandaag weer niet onder de 30 graden geweest, maximaal 33 ongeveer. Maar nog steeds een hoge luchtvochtigheid, dus zweet op het voorhoofd!